19 Ekim 2012 Cuma

İlham verici kitaplar

   Daha önce de aynı başlık altında yurtdışından satın aldığım iki kitaptan bahsetmiştim. Bu sefer bahsedeceğim kitap Türkiye'den. Ülkemizde de bu tarz yayınları görmek umut verici. Kitabın sahibi Sinan Kafadar, kitabının ismi "My Sketch Book 1985-2008".
   Eskiz konusunda kaynak ararken bu kitabı görmüştüm fakat alışveriş yaptığım sitede satışı olmayınca temin edememiştim. Sinan Bey tesadüfen benim çizimlerime rastlamış, beğenmiş. Çizdiklerimin bu konuda kitap çıkarmış birinden beğenilmesi gurur verici. Başkalarını da bu tür basılı yayınlara heveslendirmek ve kitapçılarda daha çok eskiz kitabı görmek amacıyla, bana imzalı bir kitabını gönderdi. Bu kitapla bana yeni ufuklar açtığı için kendisine teşekkür ediyorum..


Sinan Kafadar'ın kitabı hakkında söyledikleri şöyle;
   "Bu kitap aslında, 1985-2008 seneleri arasında yani 23 yıllık bir süreçte karaladığım 26 eskiz defterinin içerisinden yaptığımız seçimler ile hazırlandı. Üniversite öğrenciliğimden başlayan; Mimari ve İç Mimari büro yöneticiliğine kadar olan bir dönemi kapsamaktadır. Bu kitabı hazırlarken iki amacım vardı. Birincisi tasarımcı kimliğim ile mesleki serüvenimin gelişimini sizlerle paylaşmak; ikincisi ise özellikle genç tasarımcılara eskiz defterleri ile yaşama ve onu hep yanında bulundurma, her iş ve özel seyahate giderken birlikte götürme alışkanlığının önemini anlatabilmek. 
  Ben ressam değilim, benden çok daha başarılı resimler, eskizler yapabilen sanatçılar var. Bu defterleri karalarken benim amacım yaşamımın bir noktasında gözümün önünden ve zihnimden geçenler ile ilgili bir 'referans noktası oluşturmak' ve istediğimde tekrar ona ulaşabilmek. Ormanda yürürken, geri dönüş yolunu tekrar bulabilmek için ağaç diplerine beyaz çakıl taşlarını bırakma misali... Geçen zaman içerisinde insan birçok detayı ve fikri unutuyor. Ben bulunduğum güzel yerleri, aklımdan geçen bazı parlak fikirleri tekrar hatırlamak istediğimde eskiz defterlerime bakıyorum.
  Diğer taraftan da gerçek mesleki hayatta şu an için yapma fırsatı bulamadığım konularda hayal kurmak ve belki bir gün böylesi bir ihtimal çıktığında hazırlıklı olma fikrinin, tasarımcının kendi lisanının oluşmasında çok faydalı olduğunu düşünüyorum. Dijital dünya ne kadar ilerlerse ilerlesin akılda oluşan bir fikri kâğıda aktarmada eskizden daha hızlı bir çizim tekniği düşünemiyorum..."  


Kitabın içeriği yukarıdaki fotoğraftada görüldüğü gibi bazı bölümlerden oluşuyor. 200 ü aşkın çalışmadan bazılarını aşağıda paylaştım.

Sketch On The Spot (Şipşak Eskizler)
Bu bölümde Sinan Bey'in yaşadığı veya turist olarak bulunduğu yerlerin, binaların eskizleri yer alıyor..


Artistical Impressions (Artistik İzlenimler) 
Bu bölümde mimari çizimlerin dışında sanatsal çalışmlar yer alıyor.


Objects (Objeler) 
Yapı veya iç mekan dışında nesnelerin eskizlerinin yer aldığı bir bölüm.


 Architecture Without Land With Historical Influence (Tarihsel Etkileşimli Arsası Olmayan Mimari)
Bu bölümde tarihi bazı figürlere dayanarak gerçek dünyanın dışında yapılmış masalsı eskizler yer alıyor.

  
Architecture Without Land With Modern Influence (Modern Etkileşimli Arsası Olmayan Mimari) 
Bu bölümde Mimari veya iç mimari konularında normal bir projedeki gibi kısıtlayıcı olmayan yaratıcı çalışmalar yer alıyor.


 Projects "To Be" (Gerçekleşmek Üzere Olan Eskizler)
Bu kitaptaki diğer bölümlerde ki  eskizlerin çoğu hobi amaçlı iken, bu bölüm Sinan Bey'in ofisteki projelerle ilgili eskizlerini oluşturuyor.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder